051 272 100 info@digrazia.si

Z NICOLO DI GRAZIA SE JE POGOVARJALA DR. KIKI KLIMT  O NJEGOVIH POGLEDIH NA TRG UMETNIN.

Takoj sem opazila, da imaš širok spekter izkušenj. Kako dolgo se že ukvarjaš z umetninami?

To področje me je zanimalo že celo življenje. Leta 2015 pa sem začel aktivno raziskovati trg umetnin, spoznavati številne umetnike, mecene, galeriste in lastnike vrhunskih del, nato me je dobra naveza poznavalcev umetnin v Avstriji navdušila do te mere, da sem se zadnje leto začel aktivno ukvarjati s tem poslom, obstoječe posle pa prepustil svoji ekipi.

Celotna ideja je predstavljena na spletni strani https://www.digrazia.online , https://www.kunst-kaufen.online in https://www.umetnine.si

Kakšna je po tvojem mnenju dovzetnost Slovencev za nakup umetnin?

Precejšnja! Ugotavljam, da se čedalje več ljudi zanima za nakup umetnine ali za dekoracijo svojega stanovanja, hiše ali zgolj kot naložba. Predvsem jih zanimajo umetniki, ki se dobro tržijo, imajo dobro zgodovino in so vidni na spletu. Za dobro umetniško delo so ljudje pripravljeni plačati več, saj je marsikomu že samoumevno, da vrhunsko stanovanje z vrhunskim pohištvom ne bo razvrednotil s cenenim dekorjem. V spominu mi je ostala ena čudovita obrazložitev, ki sem jo nekje uspel prebrati- posedovanje umetniškega dela in zanimanje za umetnost dokazujeta določeno stopnjo izobraženosti, inteligence, čustvene zrelosti in okusa.

Kako si prišel do teh ugotovitev? 

Delno iz kmalu zaključene desetletne analize trga na področju avtomobilizma (umetnost na štirih kolesih)  in seveda  s pomočjo naše spletne  strani https://www.digrazia.online, na katero se je obrnilo veliko kvalitetnih ljudi, ki bi kupili ali prodali zanimiva dela znanih in neznanih avtorjev. Ugotovil sem tudi, da je za umetnike same bolje, da ostanejo umetniki in se ne podajajo v svet prodajalcev, ki je tako zahteven kot umetnost sama. Škoda, da svoj kvaliteten čas za ustvarjanje zapravljajo še za marketing. Dveh stvari hkrati pa ne moreš dobro opravljati. Umetnik lahko deluje dobro, če mu ostane veliko časa za lastno ustvarjanje in ne zapravlja svojega časa za marketing in prodajo. Zato mora strmeti po tem, da si najde dobrega svetovalca, mecena ali galerista. Le tega pa bo zagotovo našel, če se bo pravilno pozicioniral in se dovolj kakovostno predstavil na trgu. Umetniki, ki poleg svojega ustvarjanja čakajo ali iščejo končnega kupca, so pretežno brez denarja in so primorani svoja dela prodajati pod ceno, kar ni dobro ne za umetnika niti za kupca na dolgi rok.

Kakšno vlogo potem odigrate vi kot ekipa za umetnika na trgu?

Umetnik, ki sodeluje z nami, je zagotovo v privilegirani poziciji. Naša ekipa je vsak dan v stiku z zbiratelji in kupci umetnin, se o umetninah pogovarjamo, priporočamo in svetujemo. Kar pa je najbolj pomembno pri tem je, da delamo hkrati analizo trga na področju umetnin, kakšno je zanimanje za posameznega umetnika, ki ga lahko kasneje priporočamo galeristom ali mecenom, nenazadnje tudi končnemu kupcu. Skratka strmimo k temu, da v javnost ponesemo čimveč informacij o dogajanju umetnika in ga tako naredimo tržno bolj zanimivega. Sedaj gremo v sodelovanje s podjetjem, ki je številka ena na področju optimizacij spletnih strani, kar bo umetnikom omogočilo še boljše pozicije v Googlu. Za slovenski trg pa smo dodatno zakupili domeno www.umetnine.si,  ki nam bo TUDI v veliko pomoč pri radijskem oglaševanju.

Če prav razumem je tako za umetnike kot za kupce umetnin zelo dobra izbira sodelovanje z vami?

Vsekakor. Predvsem zaradi naše naravnanosti in odnosa do umetnin. Prepričani smo, da imamo dovolj kakovostne informacije o umetninah, katere imajo velik potencial na trgu. Pridobili smo zaupanje številnih zbirateljev in sledimo novostim na trgu. Ne dolgo nazaj smo ustvarili tudi Facebook stran, katero je v kratkem času dobila več kot 3700 všečkov, zaradi nekaterih umetnikov, ki kažejo dober potencial na trgu.

Nam zaupaš kakšno zanimivo novost iz trga umetnin?

Nekaj zbirateljev iz Švice nam je že sporočilo, da  bo kmalu na voljo aplikacija za telefon, kjer boš lahko s pomočjo fotografirane umetnine ugotavljal ali gre za original ali ponaredek umetniškega dela, kar bo prihranilo ogromno stroškov tistim, ki so v dvomih pred nakupom umetnin višjega cenovnega razreda. Tako, da smo na tekočem z vsemi novostmi, ki prihajajo na trg.

Kot umetnica sem vsekakor prepoznala prednosti sodelovanja z vami, zato tudi sodelujem. Kaj pa je tista glavna prednost za kupca umetnin?

Predvsem ta, da mu lahko postrežemo s svežimi informacijami, ki nam jih posredujejo zbiratelji. Po številnih raziskavah se je večkrat potrdilo, da so zbiratelji umetnin finančno preskrbljeni, kar se iz drugih sektorjev investicij ni ravno najbolje izkazalo. Poleg tega pa se med interesenti umetnin spletejo tudi drugi ekonomski interesi.

Po besedah Jeffa Gundlacha, “guruja obveznic“ iz investicijskega podjetja DoubleLine, se danes bolj kot v obveznice in delnice splača vlagati v umetnost in zlato.

dr.Kiki Klimt

www.digrazia.online

http://www.umetnine.si

Tel.: 051/272-100

Email: info@digrazia.si

 

Facebook

S klikom na »Sprejemam« ali z nadaljnjo uporabo spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov ter drugih podobnih tehnologij za izboljšanje uporabniške izkušnje. Več informacij.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close